Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Mormor och Kurre!

Av Jenny - 24 maj 2009 15:32

Igår morse ringde min söta moste Britt-Inger och hade fruktansvärd smärta i ryggen, ryggskott visade det sig när hon sen var på akuten. Så vi kunde så klart inte åka dit igår. Vi satte oss vid frukostbordet och roddade om planerna. Ville inte avboka med mormor eftersom vi båda sett fram emot att ses så länge. Så jag ringde min kusin Jimmy som bor i Norrtälje, han och Carro och dottern Olivia tog gärna emot spontanbesök av mig och Magnus.


Så glada i hågen åkte vi först till mormor i det ihållande regnvädret. Mormor dök på bulan, som hon kallar min mage, och var salig av lycka. Vi fikade massa godsaker och pratade. Visade filmerna från ultraljudet för dem, det var så härligt att se det tillsammans.


Här sitter vi vid köksbordet och myser tillsammans min söta mormor och jag.


Normalt sett är mormor en riktig linslus, men var vid tillfället lite bekymrad över sin frisyr.


Mormor och Kurre berättade om en granne de har mittemot på andra sidan innegårdes som är alkis. Han håller låda på helgnätterna och spelar musik, gapar och skriker på sin ännu fullar kompis och är allmänt bedrövlig. De krökar i princip konstant från fredag eftermiddag till söndagmorgon. När vi skulle åka vidare till Norrtälje, gick mormor fram till sin balkongdörr och ropade på oss att komma till fönstret. Där mittemot såg vi på bottenplan den där mannen. Han hade sen 09:30 imorse börjat dricka öl och nu var klockan ca 14:00 och han groggade och rökte för fullt. Hans dörr var öppen och det strömmande turkisk popmusik från tv:n på högsta volym. Men det mest bedrövliga av allt var att hans kompis låg totalt däckad på gården i spöregnet och sov. Mannen skällde på sin kompis men vinglade tillslut fram för att lyfta upp sin sovande kompis som var så packad att han inte ens kunde hjälpa till med fötterna. Varken Magnus eller jag har någonsin sett en sån full person. Sen däckade kompisen på en bänk under taket istället mot husväggen medan den gapande mannen fortsatte att grogga och föra ett jävla liv. Sorligt.


Idag ringde mormor och berättade att mannen hade gått till systemet lite senare för att köpa mer sprit och betett sig så illa att polisen kom och hämtade honom. Men inatt kom han hem igen. Då såg Kurre hur han satt och drack öl på sin uteplats igen. Han är tydligen vräkt så jag hoppas han drar snart så mormor och Kurre och alla andra grannar kan få lugn och ro.


Jag tog faktiskt flera kort på den helt absurda scenen men vågar så klart inte lägga ut dem på bloggen. Kan visa vid annat tillfälle, så ska ni få se med egna ögon.


Förutom fyllona så var det riktigt mysigt hos mormor och Kurre. Hon såg pigg och glad ut vilket känns bra. Det var skönt att ses igen.

 
 
Ingen bild

Britt-Inger

24 maj 2009 15:46

Men va söta ni är och ni har så kul!!! Ni har en härlig humor ni två...
Tabletterna för min rygg var effektiva måst jag säj. Men det gäller att ta dem regelbundet innan smärtan sätter in. Blir konstig i huvudet och trött av dem.
Ja, tråkigt att vi inte kunde träffs i helgen men vi får ta det en annan gång./kram Britt-Inger

 
Ingen bild

Jeanette

24 maj 2009 15:52

Yes nu har jag tel data tv Ja gud jag stormtrivs flyttat till himmelriket Kittlar tom i magen Ja skönt att läsa blogg igen Så kul att Magnus kom Ja du har en så fin mormor hälsa henmne näste gåmg Kram klappa Stjärnan och Krama varann från mig

 
Ninna

Ninna

24 maj 2009 23:02

Så härlig bild på er båda ihop :-)

Jag saknar min mormor så mycket, hon är 93 år, bor långt ifrån mig på ålderdomshem och det är tyvärr sällan vi ses :-)

Kram till dig tjejen! / Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

 
Ellen

Ellen

25 maj 2009 11:06

Gullig mormor..eller ni ser gulliga ut båda två...:-)

Önskar ibland att ja oxå hade en bra relation till min mormor...som lever än idag o hon fyller 89 år i år....

Men vi har aldrig haft den där mormor/barnbarns relationen....hon har alltid varit fullt upptagen med allting annat...

Spelade t.ex mycket dagsbingo då hon orkade o så...inte nu o sen så är vi 4 barnbarn..

Ja o två av mina syskon o sen 1 barnbarn till...men vi har aldrig liksom varit barnbarn för mormor...men det ensamma barnet vart det...han blev mormors barnbarn så det var ju tur att hon fick ett i alla fall...:-(

Nog om mig...det var ju synd att grannen är som han är...o att det var som det var när ni var där men det är väl helt enkelt hans vardag..men som du sa....så får vi hoppas att han försvinner därifrån så fort som möjligt så alla kan få njuta av lugn o ro..

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards