Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Kunde inte hålla mig...

Av Jenny - 29 maj 2009 15:36

Ha, nu tror ni allt att jag har kissat på mig igen. Näpp! Jag har faktiskt klarat mig nu ett tag från det. Däremot "råkade" jag gå in på Lindex idag när jag var ute på min hurtiga promenad. Har ju varit på bebisavdelningen ett par gånger men varit tvungen att fly pga överproduktion av hormoner och tårar. Men idag klev jag in bland ställningarna och började återigen titta. Har ju spanat in några plagg jag verkligen gillar och ve och fasa om de skulle ta slut. Då vet jag att jag kommer ångra mig för att ha varit så mesig. Så jag stålsatte mig och började frossa bland kläderna, det var som ett dessertbord på julmiddagen. Grabbade åt mig de kläder jag sett innan och det var i grevens tid för det fanns inte mycket kvar av de minsta storlekarna. Jag älskar färgerna brunt, vitt och turkost. De kan både tjejer och killar ha, så det fick bli temat för dagen. När jag plockat åt mig det jag ville ha stod jag där bland hyllor och småbarnsmammor och genomgick en inre kris i en minut. Ska jag verkligen köpa det här nu? Vad som helst kan fortfarande hända? Men insåg ganska snabbt att inte ens en brutal kittling under armarna hade fått mig att släppa mitt järngrepp om kläderna som jag tryckte mot bröstet.

Här är dem. Stjärnans första kläder köpta av mamma! JAG SKA BLI MAMMA!!! Lägg märke till de små stjärnorna på de turkosa och bruna byxorna som ligger brevid varandra *suckar kärleksfullt*. Till vänster är det ett par manchester med så söta bakfickor. Längst till höger ett sovplagg, som en lång klänning. Och tre bodysar. Är det inte vackert så säg.


Allt gick bra tills jag kom till kassan. Min blödighet kom tillbaka till mig då. När man står i kö finns det inte så mycket annat att göra än att filosofera och glo på folk. Jag sneglade ner på kläderna i min famn och föreställde mig när de sitter på vår efterlängtade bebis. Jaha, vad tror ni sker då? Jo, tårarna börjar bränna i ögonen och tom läcka lite utanför. Och snart var det min tur att betala. Jag fick genast börja tänka på aktiebörsen och hur det egentligen kommer sig att man får finnar på ryggen. Det hjälpte. Tills det var min tur och jag la kläderna på disken och såg hur kassörskan vek ihop dem. Shit, shit, shit, inte börja böla.....AKTIEBÖRSEN.....FINNAR....


Promenerade hem och flinade nästan hela vägen över mitt lilla inköp. Stannade vid varje syrenbuske och drog in doften ända ner i tårna. Längtar så jag nästan hoppar jämfota tills Magnus kommer hem ikväll så jag får visa.

 
 
Emelie

Emelie

29 maj 2009 16:06

Åhh så fina! å våra bebisar kommer mysa i likadana sovpåsar på nätterna! =) Är ju lite partisk eftersom jag jobbat på Lindex x antal år men visst har de väl fina bebiskläder??!! =) Kramis!

http://semlesara.wordpress.com

 
Ingen bild

Britt-Inger

29 maj 2009 16:36

Haahaaa...aktiebörs och finnar..hihi. Men vilka guagoa kläder du köpt till Lilla Stjärnan - mycket fina färger som passar ihop. Å trollsländor (gillar såna) och sniglar på, och andra smådjur, gullegull alltså. Köpte du dem i Högdalen? Eftersom du gick dit?
Iiiii...kram Britt-Inger

 
Annelie

Annelie

29 maj 2009 17:29

Åhhh, vilka fina kläder!!!
Och vilken härlig berättelse om dig själv igen! :)
Sitter nu här med tårarna rullandes ner för kinderna, och världens fånigaste leende ändå upp till öronen, för din skull!

Med mitt leende och glädjetårar i ögonen önskar jag nu er en toppenfin helg!
Jag och Herr B styr kosan till stugan för att lasta av en massa grejer från hans lägenhet. Sen blir det att njuta av den sol och värme man lovat oss i helgen!

Kram på er! :)

http://eilenna.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

29 maj 2009 18:25

Tack så mycket :-)
Vilka underbara kläder du har köpt. Så himla mysigt att få köpa bebiskläder :-)

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
Ellen

Ellen

29 maj 2009 22:16

Vet hur det är....:-)

Men eftersom ja har en massa kläder sen Alice så väntar ja tills ja vet vad ja får....

Men visst kliar det i fingrarna...de är ju så små o söta....

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

29 maj 2009 22:17

Glömde att säga att kläderna du hade köpt var jättefina...

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

29 maj 2009 22:40

Vilka söta kläder du köpt.
Är nervös inför läkaren, finns det något som skulle kunna hindra att jag börjar med sprutorna? Vad kommer hända nu på nästa besök, vet du det?
Kram

 
IVF  karusell

IVF karusell

29 maj 2009 23:16

Jättefina! Jag köpte en likadan body (den vita med bruna sniglar och andra djur på) till min lillasyster som snart väntar bebis.
Det kändes helt overkligt att köpa bebiskläder, så till mig själv lär jag vänta ett tag till... :)

kan inte låta bli att skratta när du skriver om pruttar och pink på H&M, skönt att du inte skäms i bloggen utan skriver utan krusiduller :-) Inte alla kvinnor som kan skriva och prata om sådant, många är så pryda.

Ha en skön kväll o helg! Kram från mig!

http://www.ivf-karusell.blogspot.com

 
ida

ida

30 maj 2009 00:16

¨jaa... du ska bli MAMMA! ;) Kul va? Fina kläder du valt till stjärnan! Kram

http://fixit.blogg.se

 
Ninna

Ninna

30 maj 2009 01:27

Grattis tjejen!!! DU SKA BLI MAMMA!!! Njut av känslan nu... Jättefina klädval du gjort. Hoppas Magnus gillar dem! Längtar tills vi för se er stjärna i sina fina kläder :-)

Ha en mysig helg :-)

VARM kram Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

30 maj 2009 07:23

Hej.
Tack för att du tog dig tid att svara.
Jag har all medicin hemma, fick alla recept när jag var där och hämtade ut allt på en gång, så här hemma har vi ett mindre apotek haha...
Kram

 
Mia

Mia

31 maj 2009 18:35

Supersöta kläder, tänk att du snart få klä en liten bebbe i dom =)

Superkul att se dig igår, alltid lika trevligt!!
Kram kram

http://miamcarlsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards