Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Strålande väder

Av Jenny - 14 januari 2009 12:57

Vilket underbart väder det är idag, solen strålar från en klarblå himmel. Det blåser knappt och termometern är på plussidan. Jag har för tusan vårkänslor mitt i januari. Men om det kan snöa i juli (hände i Hamlstad på 80-talet) och vara högsommarvärme sent i oktober (också i Halmstad 1990) så kan man väl ha vårkänslor i januari.


Jag var ute en sväng på lunchen efter att jag ätit, promenerade ner till Sveavägen där SPITI ligger, en underbar inredningsbutik med orientaliska influenser. Skrotade runt där inne en stund och tittade och pillade på alla fina saker. Sen gick jag till Konsum och handlade lite frukt så jag står mig till fikat på tjejträffen ikväll.


På väg tillbaka till kontoret gick jag genom Adolf Fredriks kyrkogård. Jag njöt av knastret av gruset när jag gick på grusgången, folk runt omkring såg så glada ut (de njöt kanske också av det fina vädret). Solen sken och jag frös inte. Just då kände jag mig lycklig, det var så härligt. Idag är en bra dag trots min nervositet i morse inför morgondagen. Den är som bortblåst nu. Just nu känner jag mig bara lugn som en filbunke med vetskapen att allt säkert ordnar sig på ett eller annat sätt.



 
 
Ingen bild

Rebecca

16 januari 2009 01:49

Tack för senast! Och ni vet då hur man festar! Låsa in sig och allt, lite rajtantajtan! Och ang. biltemat som har löpt genom dom senaste inläggen ville jag bara påminna om vår bilresa till Falkenberg för några är sen, den bilen gillade jag, som jag som passagerare fick vara lite engagerad i!?. Nämligen genom att hålla fast femmans växel, annars hoppade den ur, nu var det ju iofs bara i hastigheter över 110, men det var det tempot vi hade! Vi trodde att vi tappade hela växellådan på motorvägen! Puss puss!

 
Jenny

Jenny

16 januari 2009 10:07

Haha, hej sötnos! Ja, den resan glömmer jag aldrig. Va kul att du "hälsar på". Det var jättetrevligt senast, ja det är mesigt att inte låsa in sig i somvrummet på en fest;o)
Puss & Kram!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards