Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Sprutdag 8

Av Jenny - 17 januari 2009 08:57

Akupunktur var verkligen det jag behövde igår. Blev lugn av nålarna och otroligt avslappnad. Mediterade medan jag låg där, vilket brukar göra mig trött. När killen (assistenten) drog undan draperiet för att ta bort nålarna ryckte jag till och insåg att jag nästan höll på att somna.


Rödmosig i ansiktet och lite lagom svullen efter gråten på dagen, åkte jag tacksamt hem. Magnus hade åkte hem lite tidigare och stod med dammsugaren i full gång när jag klev in genom dörren och stereon på hög volym. Han släppte dammsugaren och kom fram till mig, vi kramades länge...utan att säga ett ord.


Vi åkte iväg och storhandlade, på vägen hem körde vi samma väg som Magnus körde i måndags när bilen pajjade. Det var lite roligt, han visade alla ställen där den hade stannat och hur siturationen såg ut. Jag skrattade...det gjorde vi båda (det var skönt och befriande). Jag insåg att jag skulle ha brytit ihop om det hade varit jag. Vissa situationer klarar jag av, många gånger bättre än andra. Men att köra en bil som stannar mitt bland all trafik....i Stockholm! Där går gränsen, jag flippar direkt.


Jag kollade på Lets Dance och sen litegrann på Runaway bride, som jag faktiskt inte hade sett förut. Men den var inte så värst rolig måste jag säga. Julia Roberts tillhör inte någon av mina favoriter i komedier (nu sitter nog många och säger emot;o). Hon är mycket bättre i dramafilmer enligt min åsikt.


Det gick bra att ta sprutan, det bekommer mig inte längre. Nu har jag vant mig. Det svider dock en stund efteråt i huden där jag stuckit. Men annars har det blivit en rutin, som att borsta tänderna. Känner till och från lite molande (som mensvärk), hoppas det är ett bra tecken på att blåsorna växer.


IVF
 
 
Mia

Mia

17 januari 2009 10:01

Hej Vännen!!!
Tråkigt att läsa att någon du känner drabbats av någon typ av sorg, jag fick ont i magen bara jag läste ditt inlägg utan att ens veta vad det handlar om, hemska saker är aldrig trevligt.

Däremot är jag glad att få läsa att din mens kom i rättan tid, har inte varit inne här på länge så jag visst inte att du börjat på en ny omgång. Men vi håller alla våra tummar (jag och Anton) på att det kommer gå bra, spännande!!

Idag ska Anton och jag åka till ett stall och Anton ska få sitta lite på en häst. Han skriker alltid i bilen/vagnen när vi åker förbi hästar så jag tror han kanske kommer tycka det blir kul.
Ha det så gott vännen, hälsa Magnus och ta hand om Er!!!
Kram

http://miascrapparochler.blogg.se

 
Ingen bild

Anna T

17 januari 2009 10:25

Hoppas att det ordnar sig, med vad som än har hänt med den drabbade!
Jag tror att mensvärken har med att blåsornas tillväxt att göra. När det känns som mensvärk brukar det vara något som händer i magen.
Känns som det är mot rätt väg!
Ha en bra dag o ta hand om dig.
Kramar A.

 
Ingen bild

sandra

17 januari 2009 10:49

Godmorgon min underbara vän, jag har inte hunnit läsa din blogg, men nu är jag ikapp:0)
Det är så bra med din blogg tycker jag så att man kan uppdatera vad som händer i ditt liv. Jag önskar dig och Magnus en trevlig helg och skickar en massa kramar till er båda!

 
Jeanette

Jeanette

17 januari 2009 13:25

Hej hej Håller tummarna och våra klor Kram

http://diin-cornelia-kooikerhondje.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

18 januari 2009 19:54

Tack alla för att ni tänker på oss.
Uppskattar er omtanke angående det jag skrev i fredags. Allt kommer ordna sig men det kommer ta tid.

Mia, Va kul att Anton verkar gillar hästar, hoppas han uppskattade "ridturen".

Kram!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards