Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Ruvardag 1

Av Jenny - 27 januari 2009 09:49

Då jag vet att de flesta av er som läser min blogg inte pysslar med IVF kan jag förklara att när man fått tillbaka sitt lilla embryo så ruvar man fram till testdagen. Så idag är det därmed ruvardag 1, visst låter det gulligt:o) Det råder delade meningar om vilket som är dag 1, är det ET-dagen eller dagen efter. Men jag anser att det är idag. Igår var det ju ET. Så enkelt var det. Igår efter ET satt vi en stund och pratade med läkaren om våra befruktade ägg, fick ett gravtest med oss och instruktioner att testa den 10 februari. Fram till dess ska jag ruva för glatta livet, som den finaste panelhönan.


När jag vaknade i morse sa jag god morgon till Lilla Stjärnan och strök handen över magen. Har ständigt som molande mensvärk och fortfarande brutalt ömma bröst. Progesteronet som jag tar tre gånger om dagen har som en biverkning att ge samma symptom som vid mens, så det kan ju vara det jag känner. Jag vet ju inte vad som är normalt i det här läget. Något jag lärde mig idag när jag surfade runt på nätet var att redan vid ET räknas det som att man är i vecka 2.


Jag hoppas Lilla Stjärnan celldelar sig fint där inne.....


IVF
 
 
Ingen bild

Therese

27 januari 2009 10:04

Åhhh, grattis vännen!!! Nu får du ruva ordentligt så det kommer ut en liten kyckling, en liten Stella :)
Min katt heter Stella och när jag skaffade katt 2 fick hon heta Nova, betyder ny stjärna. Ni kan få låna dom :)
Nu ska jag packa o greja.
Pussar o Kramar i massor!!!!

 
Jenny

Jenny

27 januari 2009 10:44

Haha, tack vännen! Nu har både du och Ellis satt griller i huvudet på oss....POSITIVA griller;o)

Ha en underbar resa!!

Puss & Kram!!!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sandra

27 januari 2009 10:52

Hej gumman!
Jag blir så rörd och lycklig när jag läser din blogg. Va underbart, lilla stjärnan..
Mina varmaste och goaste kramar till er!

 
Ingen bild

sandra

27 januari 2009 10:54

Hej igen!
Glömde säga vilket underbart vackert kort på dig! Du ser ut som en filmstjärna, fast du är ju oxå snygg i vad du än tar på dig, du skulle se snygg ut i en sopsäck!
Kram kram!

 
Toksmula

Toksmula

27 januari 2009 11:32

Hade molande mensvärk från dag ett också. På natten mellan dag 4 och fem fick jag sån himla hemsk mensvärk att jag trodde allt var kört. Jag grät naturligtvis floder. men sen fick jag veta att det var normalt med mensvärk och då kändes det liiite lugnare. Så bli inte rädd. Jag har fortfarande mensvärk då och då. =) Såg förresten att jag skrev ganska ingående hur jag upplevde dagarna efter ET, om du är nyfiken!

Det kommer att gå bra det här! Du har en sån härlig inställning! Kramen!

http://blogg.aftonbladet.se/26426

 
Ingen bild

Din man

27 januari 2009 12:29

Hej hjärtat, eftersom du inte är inloggad på msn så får jag väl skriva här istället :)
Jag ville bara höra hur du mår idag? Skönt att veta att du är hemma och tar det lungt i alla fall :)

Puss älskling!

 
Jenny

Jenny

27 januari 2009 12:36

Haha, tack söta Sandra för dina ord. Va härligt det var att få prata med dig trots att du kraxade som en stackars skadeskjuten kråka;o) Krya på dig vännen.

Tack Toksmula för dina lugnande ord, jodå jag kastade mig in i din blogg igen och lusläste allt igen. Stackarn, vad du råkade ut för allt jobbigt med överstimulering och infektion. Men du kom förbi det!!!
Är glad för din skull, vi hörs nog på msn lite senare:o)

KRAMAR!!!!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britt-Inger

27 januari 2009 13:12

Lilla Stjärnan Stella har det bra! Tänk att det redan räknas som 2v och sen så ska du ta gravtest snart också!!!
Är så lycklig att ni är lyckliga.
På terapin idag målade jag en celldelning och Lilla Stjärnan. Det är det som rör sig i min hjärna dygnet runt nu.
Ha de bra många kramar till er./Britt-Inger

 
Jenny

Jenny

27 januari 2009 13:27

Britt-Inger, jag sitter och gråter när jag läser din kommentar. Det är bland det finaste någon gjort för mig, jag vet ju hu bra du är på att måla. Ser gärna bilden sen om jag får. Tack underbara du! Förökte ringa dig men du är nog ute med vovven. Kanske lika bra det, för du hade bara hört någon som bölar i andra änden:o)

STOR KRAM!!!!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jeanette

27 januari 2009 18:04

Så vackra underbara ord Detta är kärlek Ja mysigt Ni förtjänar denna lilla stjärna Puss

 
cartier

cartier

19 juli 2010 13:52

I've got on and think it's absolutely great.I'd have another like a shot.In case you weren't sure, I'd completely recommend them.

http://www.watchesday.net/rolex-watches.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards