Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Lilla Stjärnan vecka 10 + 3

Av Jenny - 25 mars 2009 10:03

Vaknade 05:58 i morse och hade magen full med miljarder fjärilar. Låg en stund och andades, tog på mig mina sea-band i förebyggande syfte. Blir lättare illamående nu om jag är nervös. Tillslut gick jag upp och utförde lite Qigong och mediterade en stund, det hjälpte.


Vi åt frukost och jag sa att det är synd att vi inte har någon ljudbok längre som vi kan lyssna på i bilen, det är så avslappnande att lyssna på det.


Vi hoppar in i bilen och Magnus fiskar upp en CD ur innerfickan, då hade han på morgonen i smyg bränt ner nästa del av boken Brännmärkt som heter Förföljd. Jag blev totalt överaskad och sa: Nä, nä, nä, har du nästa bok där? Nä, nä, nä. Mangus asgarvade. Nåväl, vi lyssnade hela vägen ner under tystnad och höll varandra i handen, det var ljuvligt.


Vi satt i väntrummet, en kvart kvar, suck. Sen öppnade Gunnar dörren och jag hörde hans röst:

- Jenny!

Gulp, vi reste oss och jag log blekt när vi hälsade. Tänk att vara så nervös, men jag vet ju att det inte finns några garantier. När vi satte oss frågade han hur jag mådde. Sen pratade han med Magnus en stund om skidsemster i alperna. Men vafan, kan vi kolla någongång satt jag och tänkte.

- Du, ser lite blek ut. Jag föreslår att du hoppar upp i stolen så kollar vi, sa han slutligen.

Jag var inte sen på att lyda. Av med brallorna och upp. Hjärtat bultade, Magnus tog min hand. OCH DÄR.....då såg vi. 

- Oj, här var det stort, det har vuxit, sa Gunnar.

Lilla Stjärnan var livlig, hade växt normalt, var 36 mm precis som det ska vara i vecka 10 + 3. Vi såg hjärtat som slog. Huvudet nästan lika stort som kroppen. Och det mest fantastiska var att se hur h*n sprattlade med både armar och ben, väldigt livlig. Tårarna började rinna, lyckan bubblade. Herregud, det finns en bebis i min mage, den ligger där och sprattlar.

- Det är svårt att få en bra bild, sa Gunnar. Du har en bakåtliggande livmoder så det är lite vävnader i vägen som skymmer sikten. 

Men han trixade lite så tillslut fick vi vår stillbild. Här ser ni vår Lilla Stjärna....jag fattar ingenting!? Är bara lyckligast i hela världen just nu.


Till vänster ser ni huvudet, det lilla plusset är precis där bålen och hjärtat är. På var sida ser ni två runda bollar, det är Stjärnans små händer som sprattlade:o) Fötterna syns inte, Gunnar ville gärna ha med dem också men på grund av vävander i vägen så skyms dem. Vi såg även ryggraden när han hade sin rundvisning för oss och i vissa lägen såg vi endast de små fötterna som vevade omkring.





 
 
Ingen bild

Jeanette

25 mars 2009 10:05

Nej men jag lånar på bibblan jätte bra Så slipper man köpa kram lycka till

 
Ingen bild

Jeanette

25 mars 2009 10:08

Ja men vad mysigt Grattis på er båda kram

 
Ingen bild

jarven

25 mars 2009 10:22

Där är hon ju! Lilla Stjärnan :-)
Skönt att allt är bra.

Inte konstigt att hon sprattlar mycket med tanke på vilka livliga föräldrar hon har :-)
Kramar!

 
Emelie

Emelie

25 mars 2009 10:29

Åhh, vad fantastiskt!!! Vilken upplevelse! Här sitter jag och bölar. =)

http://semlesara.wordpress.com

 
Ingen bild

Sara W

25 mars 2009 10:30

Sitter här med lyckotårar, gud va underbart att allt är som det ska. Är så glad för eran skull:) Vi syns senare/ Kram

 
Ingen bild

Pia

25 mars 2009 10:31

Stort grattis! Fantastiskt =)

 
Ingen bild

Kusin patric&flickvän malin

25 mars 2009 10:36

åh va roligt!! blir verkligen jätte glad för eran skull, kramar om!

 
Ingen bild

Britt-Inger

25 mars 2009 10:49

Men Kära Lilla Familjen - tänk att Stjärnan har det bra och sprattlar med armar och ben - snyft va gla man blir!!! Så kul att se bilden!!! Snart får du nog "fjärilskänslor" i magen ju mer Stjärnan växer.
Ps. Morgan Alling var gudomligt bra igårkväll på Dramaten!!! Har skrattat så jag är hes idag.
Ha de braaaaa Lilla Familjen!/Många långa heta kramar från Britt-Inger o Morbror

 
Ingen bild

Anna T

25 mars 2009 12:56

Vad du måste känna dig lättad nu Jenny!
Jag har ståpäls och är såå glad!!
Hälsa lilla Stjärnan från mig.
Ha en fortsatt fantastisk dag o köp någon god fika att fira med!
Kramar! Anna

 
Sara

Sara

25 mars 2009 14:11

Gud va skönt att ha det gjort och vilken lycka! Massa grattis!!

Ta hand om er nu och fira med något gott/skojig idag eller dom närmsta dagarna, det är ni värda!

Kramar Sara

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

 
Ingen bild

Alexandra

25 mars 2009 15:07

Gud vad skönt att få bekräftelse på att allt är ok! =) Och att få ett foto på den lilla... Grymt häftigt ju!

Jag vill gärna träffas igen men lider av sviter från en envis förkylning. =/ Så jag hör av mig när jag repat mig. Stor kram och hälsa Magnus! =)

 
Annelie

Annelie

25 mars 2009 15:47

Lägg din hand över lilla Stjärnans bo (magen), och hälsa från en som följer er med glädje och spänning ute i bloggarvärlden!

Stort GRATTIS till dig och Magnus! Är så glad för eran skull!
Kram på er... alla 3!!! :D

http://eilenna.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

25 mars 2009 16:01

Blir så glad för eran skull....

Önskar ja oxå hade nåt sätt att kunna dämpa min oro med....men ja måste intala mig själv att allt är som det ska...

Det kommer att gå bra denna gången...men som sagt...det är lättare sagt än gjort...

Tur att man ska på semester till veckan så man får nåt annat o tänka på...

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
FMV

FMV

25 mars 2009 16:45

Åh, vad härligt att allt ser bra ut och att lilla stjärnan växer som h*n ska. Stort grattis till lilla sötnosen.

Varma kramar!

http://barnloshet.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

25 mars 2009 17:39

Grattis, vad skönt! Så fantastiskt att det redan går att se så mycket :-) Jag hoppas på att få se två lika fina på fredag, när vi ska göra vårt andra UL.

 
Ida

Ida

25 mars 2009 19:25

UNDERBART!

http://fixit.blogg.se

 
Ingen bild

Ulrika

25 mars 2009 21:36

Vad skönt det var att läsa din blogg idag...
Man va ju nyfiken på vad det skulle stå!
Jag gläds med er.. Jag har också ett foto på vår lilla parvel v7+6!
Det är ju så häftigt! H*n lever, hjärtat slår!
Ha de bra i veckan
Kram

 
Ingen bild

Sandra

28 mars 2009 08:20

Ååååhhh, hej lilla stjärnan! Nu ser jag dig, va söta små händer. Gumman jag blir så lycklig när jag ser lilla stjärnan, tack för att du visar bilden här.
Kraaaam!

 
Ingen bild

JM

28 mars 2009 08:30

Vad roligt att ni äntligen fått till det efter att ha kämpat!

Själv får jag tillbaka ett embryo till veckan nu. Fick vänta 9 veckor mer än jag trodde, jag blev överstimulerad så de ville inte sätta tillbaka då. Hoppas iaf allt funkar... LÄNGTAR NÅT SÅ FÖRBANNAT! Ja, du vet hur det är.

Hoppas allt går bra med er. Det tror jag, ni får en frisk och söt liten bebis! :)

Hälsningar från en anonym längtare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards