Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Ni hade rätt

Av Jenny - 15 maj 2009 16:23

Jag är så enormt tacksam för mitt nätverk av stöd som hjälper mig, nämligen NI så klart. Tack för alla underbara kommentarer, ni hade rätt hela bunten. Allt är bra, I rest my case.


Vi fick träffa en annan barnmorksa då "vår" är ledig idag. Hon var mycket vänlig och hade arbetat i över 30 år så om någon hade koll var det hon. Både Magnus och jag fick det fullaste förtroendet för henne. Jag fick beskriva hur det kändes och hon ställde kompletterande frågor. Sen fick jag ta blodtryck. Hon frågade om jag kände mig nervös...det gjorde jag. För mitt övertryck var lite högt men det berodde säkerligen på min nervosititet och därmed högre puls. Sen fick jag ligga ner och hon tryckte och kände över hela min mage. Förklarade för oss hur allt fungerar därinne och sa att det kan vara bäckenproblem alternativt ligamenten (hon trodde mer på ligamenten). Vi fick inte lyssna till hjärtat och jag vågade inte fråga. Men hon var så lugnande och övertygande om att allt är fullt normalt att jag nöjde mig med det.


Sen ställde jag min fråga om laxen jag åt igår. Och hon sa att visst ska man passa sig för vissa saker, men framför allt: ät och njut! Den laxen har garanterat inte gjort något fuffens. För det första måste mamman själv insjukna för att barnet ska påverkas. Det föds ca 110 000 barn i Sverige varje år och mindre än 5 råkar ut för elände pga mammans kost. En hyfsat konstant siffra år efter år sa hon.


Vi gick lättade därifrån och jag fick snabbt bege mig till sjukgymnasten. Hon satte ihop ett träningsprogram åt mig och jag fick akupunktur. Läste lite under behandlingen, men tillslut åkte ögonen igen och jag vilade de sista 20 minuterna. Det behövdes. All musten gick ur mig kan man nog säga.


Nu sitter jag lite lagom uppklädd och väntar på att Anne-Lie och Thommy (Magnus bror) ska hämta mig. Sen åker vi till Kista och samlar upp resten och därefter till 40-årskalaset.


Ville hinna med ett inlägg till så ni inte oroar er för oss (om ni nu är oroliga). Vi mår ok, jag känner inte smärta på samma sätt. Det är mer molande nu och det är ju bra.


Ha en fin fredagkväll allihopa.


Puss & Kram och tack för att ni finns!

 
 
Ingen bild

Sara W

15 maj 2009 16:32

Åh vad jag har väntat på detta inlägg, blir så orolig när du är orolig. Skönt att allt är som det ska, ha en trevlig helg/ Kram

 
Ellen

Ellen

15 maj 2009 17:07

Vad skönt att hon kunde lugna dig o att det inte var nåt..

Men man kan ju inte låta bli o inte bli orolig...o det hör väl till den mänskliga faktorn....

Ha en bra dag o sköt om dig/er...

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jarven

15 maj 2009 17:51

Skönt att du fick träffa en sån underbar barnmorska och att allt var lugnt. Hoppas nu att ni får en härlig helg!
Kramar!

 
Ingen bild

sandra

15 maj 2009 19:00

Va skönt gumman! Jag har tänkt på er!
Kramar till er!

 
Ninna

Ninna

15 maj 2009 21:10

Hej Jenny, oh vad skönt att allt är ok...

Hoppas ni har en toppenkväll på festen!

Kram Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

 
Ingen bild

Styvsyster

15 maj 2009 21:52

Skönt att höra att allt e bra :)
Ett litet tips till sommarens bikinidagar ;)http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5156972.ab
Kram

 
Ingen bild

Jenny

15 maj 2009 22:31

En lättnad att höra att allt är bra !!!
Kram

 
Ingen bild

Elin

16 maj 2009 10:04

Hej Jenny!

Fick själv akuttid i veckan hos min moster som är gynekolog. Jag verkar ha haft precis samma symptom som du. Kände det lite förra veckan också, men den här gången började det på natten och höll i sig hela dagen. Var inte så orolig först, men sedan började jag surfa runt och det är ju inte alltid så smart... Men allt såg bra ut, så då blev diagnosen ligamentsmärtor. Som du skriver, hur 17 ska man veta vad som är normalt när man inte gått igenom detta förut? Kram Elin

 
Ingen bild

Linda

16 maj 2009 10:48

Hej Jenny,

Vad skönt att höra att allt är bra!
Kram Linda

 
Ingen bild

sandra

16 maj 2009 21:26

Hej Jenny
Jag är så glad för er skull, att allting är okej :-) Jag har varit på VUL nu och fick se mitt lilla hjärta, jag är så glad och nu hoppas vi på det bästa, jag är i vecka 8 på måndag.
Stor kram från Sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards