Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Det snöar ute

Av Jenny - 20 maj 2009 12:08

Fast inte riktig snö utan vita tussar från träden (tror jag i alla fall) som singlar ner från himlen. De är överallt, ser verkligen ut som snöflingor.


Imorse ringde min kära vän Ullis, vi har inte hörts och setts på evigheter. Men på fredag ska vi slå till och ses. Sen åker hon utomlands i två veckor. Vi har mycket att prata ikapp och det ska bli hur kul som helst.


Sen bar det av till hudsalongen för lite vaxning av bikini och armhålor. Hon hade ett nytt sorts vax som ska vara bra för de med känslig hy (som jag tex). Den kom igår och jag fick vara försökskanin. Måste säga att den var kanonbra, den gjorde mindre ont och allt hår följer med på första rycket. Annars brukar man ibland få ta ett par gånger. Så det blir 5 plus av 5 möjliga i betyg.


På vägen dit och hem njöt jag av solen och värmen. Fåglarna sjöng som attan överallt och alla dessa dofter som sveper förbi med vinden, ljuuuvligt. Jag nynnade lite sommarvisor för Stjärnan. Min röst hörs in i "lilla" magen nu och med risk för att skrämmas med min ljuva stämma så sjunger jag lite för bebisen.


Ikväll ska det komma in åska påstod de på Nyhetsmorgon i morse. Tycker det är lite mysigt med åska så länge man inte är ute och ror på sjön eller något sånt. Ska mysa med lite avsnitt av Ugly Betty senare idag. Ikväll blir det nog film förutsatt att min man inte planerar att bli inlåst igen, för då måste han först ge sig ut och inhandla lite proviant då det är helgdag imorgon, hehe...


Ser fram emot helgen, då ska vi först träffa mormor och bonusmorfar, sen moster och morbror. Mormor och bonusmorfar har vi inte träffat sen innan jag blev gravid så det känns toppen att vi ska träffas. Mormor vill ju gärna känna och klämma på magen och ta ca 100 bilder:o) Sen blir det härlig vistelse med övernattning hos Britt-Inger och Lasse, där jag var 20 mars med moster Eva.


Snart ska jag ut i köket och laga dillkyckling, en mumsig rätt jag åt i Mariefred förra veckan. Fick med mig receptet hem och nu ska jag laga till det tänkte jag:o)

 
 
Emelie

Emelie

20 maj 2009 12:55

Inte luras så.. jag trodde ju att ni faktiskt fått snö. Förra året den 17e maj gick mina småsystrar på bal, det vräkte ner snö. 4 dm sammanlagt. Kolla in: http://semlesara.wordpress.com/2008/05/18/ar-det-sommar-sa-ar-det/ Helt galet! En vecka senare var det högsommarvärme! Kramen!

http://semlesara.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards