Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Roligt att laga mat...

Av Jenny - 20 maj 2009 18:16

Har avnjutit en god lunch idag bestående av dillkyckling och ris. När jag lagade maten började jag med att skala och skära morötter. Jag är allergisk mot råa morötter så när jag höll på började det klia i näsan, jag nös och snörvlade för fullt. Sen satte jag igång med löken, ja då började tårarna så klart rinna. Tillslut blev hela situationen så komisk att jag började tokskratta rakt ut i köket. Snoret rann, ögonen rann, nös hysteriskt med jämna mellanrum och stod med benen i kors för att inte kissa på mig av skratt, samtidigt som jag höll kockkniven i ena handen och löken i den andra. Om hälsovårdsmyndigheten hade kommit skulle de förmodligen förbjuda mig att befinna mig i ett kök hädanefter. Det var helt omöjligt att sluta skratta.


Kom tillslut till sans och torkade tårar och snöt mig för femtioelfte gången innan jag kunde fortsätta med maten.


Har varit väldigt fnissig idag, har brustit ut i hysteriska skratt åt alla möjliga saker. Tex Americas funniest homevideos på TV, hilarious! Sen kom Magnus hem och då var det kört igen. Han kan verkligen få mig att ligga dubbelvikt.


En annan sak jag drabbats av nu är enormt sug på godsaker. Var så sugen på något gott för en stund sen att jag nästan kunde mörda någon. (kanske ska nämna att jag först åt en portion chokladglass direkt efter maten) I alla fall, kom på att vi har kokosplättar i frysen. Fram med några stycken, värmde på. Slaffsade på god blåbärssylt och högg in på godbitarna. Samtidigt som jag åt satt jag och läste recept i boken "Sju sortes kakor".....

 
 
Ellen

Ellen

20 maj 2009 21:12

Ja man kan verkligen bli "mordisk" när man blir sugen på nåt speciellt...

O sen så är det lätt att man blir sur o kinkig om man inte får det.....

Ha en trevlig fortsatt kväll

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards