Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Maxdos ordinerat

Av Jenny - 15 januari 2009 17:10

Lade precis på luren, min läkare ringde och berättade att blodprovet, som han befarade, visade låga hormonvärden. Så från och med ikväll ska jag ta maxdos 450 enheter, mot 300 som jag tagit hittills. Sen ska vi ses på måndag morgon igen. Inte för att han tror att jag är klar för äggplockning då, men för att bevaka att jag helt plötsligt inte blir överstimulerad. Jag kommer även behöva ta en spruta till from måndag (om allt går enligt planerna) som bromsar min naturliga ägglossning. Det får inte ske spontant, utan alla ägg ska ju ligga kvar i blåsorna tills äggplockningsdagen på Huddinge. Hoppas bara att jag inte kommer påverkas av så hög dos, det är alltid jobbigt när det är över en helg då alla är lediga. Men jag ska träna och vila och leva som vanligt. I helgen kommer Magnus föräldrar och hälsar på från lördag till söndag, då ska vi äta god mat och spela TexasHold'em.


Ja, det är en del att tänka på när man ska göra barn, det är inte bara att göka på och avvakta;o) Tänk om det vore så enkelt.....


 
 
Ingen bild

Fru Papagelos

15 januari 2009 22:25

Åh, vad jag önskar att jag kunde ge er något av det jag har..... det är så man nästan skäms för den tur man själv haft.......
Håller tummarna hårt, hårt för er och hoppas på all världens tur!!
tappa inte modet
kramar!!

 
Jenny

Jenny

16 januari 2009 08:18

Nää fru Papagelos:o) Du har ju också fått kämpa med allt möjligt så du skola inte skämmas! Du är mer än värd dina fina barn. Men du kan ju faxa över några ägg om du har över;o)
KRAM

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

16 januari 2009 08:44

Jag håller tummarna så hårt jag kan att äggen börjar ploppa fram och att du slipper bli överstimulerad!
Jag saknar tjejgruppen jättemycket, men känner att det inte är läge att vara där, hälsa alla så gott!

 
Jenny

Jenny

16 januari 2009 09:16

Tack Pia:o) Ja tjejgruppen är toppen, jag är så lyckig över att ha hittat den. Förstår att du saknar den, jag ska hälsa nästa gång:o) Men du skulle vara mer än välkommen dit för det kan ju vara intressant att få prata med någon som faktsikt fått till det med IVF, att känna att det faktiskt finns hopp. Jag är så glad för din skull, du har kämpat och äntligen har du en liten sötnos på gång:o)

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

16 januari 2009 09:54

Hej!

Tråkigt att höra det där med att du inte fick det svaret du ville ha...

Men hoppas att du svara bättre på den höga dosen så att ni kan genomföra äggplockningen.

O som du säger...det är inte bara o bara o göra barn...inte för oss i alla fall :-( här krävs det en hel del planering...

Man ska räkna dagar...ta olika mediciner...
schemalägga sitt sexliv...o ja kan ju säga det att det är ju inte allt för romantiskt gång nummmer 4,5,6 men ett måste...

Om man ska uppnå det man vill ha...

Men, men...inget vi själva kan göra nåt åt mer än o göka på o hålla tummarna o hoppas på det bästa...


Kram o ha en trevlig helg

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards