Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Sprutdag 7

Av Jenny - 16 januari 2009 09:58

Jaha, då är vi inne på den sjunde dagen. Igår var det maxdos som gällde, det gick bra, förutom att en stor droppe hamnade utanför. Vet inte om det betyder något men jag blir lite nojjig för allt ska ju in. Men förmodligen är det ok. Det blir lätt att jag överanalyserar allt i den här situationen, men det beror ju på att jag vill göra allt jag kan för att göra rätt, eliminera risken för misstag. Känner att det kör mycket i magen på morgnarna, jag har ingen aning om det beror på hormonerna jag pumpar in eller om det är något annat. Hämtade fler ampuller på apoteket igår så jag klarar mig över helgen, det kommer gå samamnlagt 18 st fredag till söndag.


I eftermiddag är det akupunktur igen, det ska bli skönt. Jag får be henne sätta lite nålar som gör att blåsorna mognar fint över helgen, gärna väcka min högra äggstock också:o)


Har fantiserat om hur det känns att vara gravid, hur det känns att få se sitt embryo för första gången på ultraljud, se ett litet hjärta som slår. Det måste vara det mest fantastiska man kan uppleva.




IVF
 
 
Ellen

Ellen

16 januari 2009 10:07

Det är en en väldig speciell känsla..att man får höra det där lilla hjärtat slå..

Det låter nästan som ett tåg tuffar förbi...

När ja väntade Alice så hade ja problem med lite blödningar i början av graviditeten så ja fick göra ultraljud då ja var i v 6-7..

O det var en upplevelse att se det där lilla hjärtat slå så fort...fick ta med mig en bild hem...fast man ser bara en liten prick i stort sett...men man vet ju ändå "vem" man ser..

Men inte för att skrämma dig eller nåt sånt nu...men när man väl få gå på det första riktiga ultraljudet då känner man att det är mer verkligt...

Ja vågade inte hoppas..oron fanns där...men när ja såg henne då...så släpptes mycket inom mig..man vågade tro..våga njuta av tillvaron...(men detta berodde nog på att ja hade haft ett missfall några månader innan o sen blödningar)

Men det är en otrolig känsla...o sen att förglömma den stora dagen...

Då han/hon föds...det är en otolig känsla...
att se denna lilla varelse som man har skapat..det är en otrolig känsla o en hela ens liv förändras...det känns som hela världen ler emot en...

O ja hoppas att du kommer att få uppleva det en vacker dag...o även ja..

Bamsekram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britt-Inger

16 januari 2009 10:39

Men vad ni går igenom mycket - ni är verkligen duktiga. Ska nog gå vägen denna gången ska ni se. Ha nu en bra helg, ät godis och ha det mysigt./många många kramar från Britt-Inger o Lasse

 
Ingen bild

Anna T

16 januari 2009 13:28

Ha en lungn och skön helg!
Srtessa inte, ät gott och se lite filmer. Men det verkar du ha full koll på Jenny. Jag förstår verkligen att du försöker göra allt rätt, mer kan man inte göra, bara hoppas kroppen är med!
Ska bli spännande o se Lets dance ikväll. Det lär du väl inte missa! Trist bara att Mojje inte ska vara med. Men Morgan ska det bli kul att följa han verkar vara en rolig prick! sådana gillar jag..
Kramar!!

 
Jenn

Jenn

16 januari 2009 14:59

Ja Let´s Dance ska jag se, det är roligt. Mina favoriter är Morgan, Magdalena och Magnus.

http://barnlangtan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards