Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Sprutdag 10

Av Jenny - 19 januari 2009 09:03

Har precis kommit till kontoret. Idag känner jag inte alls för att jobba. Morgonens VUL visade endast 3 mogna äggblåsor. Samma dåliga resultat som förra gången. Tänk om de är tomma, tänk om det är 3 ägg men att inget blir befrkuktat....oron är stor just nu. Läkaren sa att det är ett tråkigt resultat tyvärr, men att vi så klart inte kan ändra hur min kropp fungerar. Jag är extremt svårstimulerad, jag börjar mentalt ställa in mig på att det inte kommer att funka. Är så rädd att gå igenom allt igen med äggplockning, ruvningen med de täta toalettbesöken för att se se om det kommit  blod eller inte, den psykiska påfrestningen......för att sen misslyckas igen.


En jättego kollega kom precis fram och frågade hur jag mår, hon är så rar. Hon vet om allt med min behandling, jag berättade i morse när vi möttes utanför kontoret. Vi kom samtidigt. Hon strök mig över ryggen och frågade om jag är ok. Åh, vad jag uppskattar det. Folk blir lätt så rädda för att fråga, men hellre det än att tiga för då känns det som att ingen bryr sig. Och jag är en person som behöver känna mig ombrydd (säger man så).


Fan, nu bränner tårarna igen. MÅSTE skärpa till mig nu, kan inte sitta och lipa jämt. Det KAN ju gå bra, det förstår jag självklart. Jag VET att jag ofta förutser det värsta i alla situationer, men det är nog mitt sätt att skydda mig själv mot besvikelser i förväg.


I eftertmiddag ska min läkare ringa och meddela resultatet av blodprovet. Men troligtvis ska jag börja ta spruta nummer 2 ikväll, den som ska förhindra att jag ägglossar i förväg. Sen trodde han att jag kommer åka in på ÄP nu på fredag. Så ser prognosen ut, vi får se om det blir så när han ringer senare idag.


Har inte hört något mer om min mormor, jag utgår från att inga nyheter är goda nyheter. Men min mamma ska ringa senare idag när hon vet mer.

IVF
 
 
Ingen bild

Ulrika

19 januari 2009 09:08

Du verkar ha det tufft just nu. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag önskar dig all lycka till med äggen! Håller tummarna för dig!
Ulrika

 
Ingen bild

Jeanette

19 januari 2009 09:14

Oj oj gumman Ja ombrydd är ett fint ord Kämpa på och vist ska man gråta om man är ledsen Tänk på de som ej kan gråta Kramis på dig

 
mamma

mamma

19 januari 2009 09:43

Hej Jenny
Har precis pratat med mormor i telefon, hon är inte opererad ännu. Det kom tydlligen in en massa akutfall igår. Hon ska opereras vid 3-tiden i eftermiddag. Jag tyckte hon lät ganska pigg med tanke på situationen. Så oroa dig inte för henne nu, utan fokusera på er. Det var tråkigt med äggblåsorna men försök att tänka positivt, som jag tjatar om hela tiden;-) Det kan ju räcka med tre, eller hur?
Nu ska jag äta lite frukost, jag har också sovit dåligt inatt så jag är lite trött idag.

Puss & kram

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britt-Inger

19 januari 2009 10:12

Håller tummarna för er - tänk inte mer än en minut framåt i taget (vet att det är supersvårt!!!)
Bra skrivet av Jeanette - gråt på bara - värre är att inte kunna gråta.
Tråkigt med mormor men vi får hålla tummarna där åxå./kram Britt-Inger

 
Jenny

Jenny

19 januari 2009 10:13

Tack mor för infon. Vi hörs senare idag.
Ja, jag försöker tänka positivt. Det var bara så svårt imorse när läkaren själv sa att det inte var ett bra resultat. Självklart kan tre räcka, det är ju faktiskt endast ett ägg som behövs. Men chansen ökar med fler blåsor då de kan vara tomma. Hade ju en tom av tre förra gången. Men jag ska försöka fokusera from nu.
Puss!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara W

19 januari 2009 10:15

Hej älskade vän! Jag finns här för dig, det vet du. Jag håller tummarna att det är super ägg du har, och att det kommer gå jätte bra. Tråkigt att höra att din mormor är dålig. Ta det lungt nu och hand om er, finns här/ Sara:)

 
Ingen bild

Pia

19 januari 2009 11:27

Stor kram!

 
Ingen bild

Anna T

19 januari 2009 12:54

Du kommer klara det här Jenny!
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards