Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Oj, nu är det snabba ryck!

Av Jenny - 19 januari 2009 15:01

Nu jäklar går det undan. Hann knappt peppra iväg mitt förra inlägg så ringde min mobil. Såg på displayen att det var från kliniken. Sprang upp från skrivbordet och svarade samtidigt som jag lämnade rummet och kollegorna.


Blodprovet jag tog i morse visar hormonvärdet i de blåsor som mognat. Om det värdet är dåligt innebär det att blåsorna är tomma och därmed ingen idé att gå vidare i processen. Men mina värden såg jättebra ut, dvs det finns ägg i dem!!!!!!!!


Jag känner mig just nu så glad att jag nästan vill gråta (men jag ska låta bli) Snacka om känslomässig berg- och dalbana, som för övrigt är mitt favortiutryck då det bäst beskriver hur jag mår nu för tiden.


Men han sa också att jag ligger på gränsen, dvs min kropp kan få för sig att släppa äggen på egen hand. Det var därför han ringde så tidigt, för jag måste ta min bromsspruta som ska förhindra detta, så fort som möjligt. Han förstod att jag är på jobbet. Jag sa att jag kommer ta den senast kl 18 ikväll, det var helt ok sa han. Sen ska jag ta bromssprutan igen på tisdag och onsdag morgon kl 06:00. Min vanliga hormonspruta tar jag ikväll och imorgon kväll enligt schema. Sen på onsdag morgon blir det som sagt kliniken igen för undersökning och nytt blodprov. Någon som inte hängde med i svängarna? Då får ni läsa om lite låååångsammare:o) Känner att jag är så ivrig nu att jag knappt vet vad jag skriver. Nåväl, ett steg i taget. Och nu är detta ett nytt steg i rätt riktning. Börjar med det, för att undvika hybris.

IVF
 
 
Ingen bild

jarven

19 januari 2009 16:20

Åhhh!!!! Håller alla tummar jag har!! jag håller Patriks och Emmas tummar med, så blir det extra mycket!!

Kraaaaaaam!

 
Ingen bild

jeanette

19 januari 2009 16:51

Grattis ho ho tårar är bra gumman puss

 
Ellen

Ellen

19 januari 2009 17:37

Om du visste vart glad ja vart när ja läste om dina ägg...

Det kanske låter dumt men det kändes nästan som om ja kunde känna din glädje inom mig...

Ja kunde inte sluta le..i o för sig så ler ja fortfarande....:-)

Men nu är ni en bit på väg....håller tummarna...

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sandra

19 januari 2009 18:41

Åh gumman, jag håller alla tummar och tår jag har!!!!

Kraaaam!!!

 
Ingen bild

Sara W

20 januari 2009 09:38

Å gumman vad glad jag blir, fick tårar i ögonen, du ska se att det här går vägen:) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards