Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Störd tillvaro och liten dos av söta mormor

Av Jenny - 8 maj 2009 09:34

Det underbara fågelkvittret som jag brukar sitta och njuta av till frukost är numera utbytt mott, hackande, borrande, brummande och dånande. De bygger cykelväg utanför vårt hus och de för ett jävla liv på morgnarna. Fåglarna har säkert flyttat till Afrika igen. Ända sen vi flyttade hit har det varit oljud. Mittemot vårt hus har de smällt upp fyra hus med 40 bostadsrätter och knappt hinner sista flyttkartongen bäras in så sätter de igång nedanför vår balkong med cykelvägen. Var tvungen att kliva ur sängen och gå och titta att det inte var någon som höll på att slita upp vårt vardagsrumsgolv, för de lät som de var inne i lägenheten. Det är naturligtvis bra att de gör cykelväg, men jag ser verkligen fram emot när det är dags att inviga med champage och att högtidligt klippa av det sidenröda bandet.


Idag ska jag äntligen iväg till sjukgymnasten och få hjälp med min pensinärsrygg. Efteråt funderar jag på att promenera in till stan och kolla mammakläder på Vero Moda. Behöver lite mer överdelar då mina egna linnen och tröjor börjar töjas ut lite av någon skum anledning.


Pratade med min söta mormor igår. Vi ska snart åka och hälsa på henne. Vi har inte setts sen jag blev gravid. Känns viktigt att hon också får se och klappa på min växande mage. Det första hon säger varje gång hon ringer är:

- Hej det är mormor, hur mår bebisen?

Eller:

- Hej det är mormor, hur är det med bulan?

Hon är verkligen engagerad och det känns så kul att kunna glädja henne med något vi längtat efter så länge. Hon har redan lyckan att vara både gammelmormor och gammelfarmor, men en till vore ju inte dumt:o) Min moster Britt-Inger har försörjt henne med bilder på min mage som hon tagit från bloggen och gett henne när de träffats. Tack Britt-Inger!! Mormor har radat upp dem så de står lutade på köksbordet så hon kan titta varje dag. Det värmer mitt hjärta. Hon blir 80 år i december och min stora önskan är att vi ska få ta en bild på fyra generationer. 


Här är en "fyra-generationers-bild" från 1972 med lilla jag i gammelmormor Ebbas knä. Till vänster sitter mormor Maj-Britt och till höger min vackra mamma Anne-Marie. Lägg märke til det förtjusande modet.




 
 
Emelie

Emelie

8 maj 2009 10:15

Men vilket fint kort! Så himmelens söt du var!
Hoppas det går bra hos sjukgymnasten idag och att du hittar lite fina överdelar! Kramen!

http://semlesara.wordpress.com

 
Mamma

Mamma

8 maj 2009 10:54

Jaha det var förstås nödvändigt att lägga in den förtjusande bilden. Fast å andra sidan var man ju ung och vacker på den tiden, nu är man bara och;o) Modet var ju snyggt med massa frukt runt halsen, för att inte tala om frisyren, den går inte av för hackor. Fast du är söt som en sockerbit.

Puss & kram

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Redaktionen

Redaktionen

8 maj 2009 13:15

Grattis! Du har hamnat på nättidningen Boombabys lista över Sveriges bästa småbarns- och gravidbloggar, en "boomblogg" med andra ord. ;-)
Kolla själv på: http://www.boombaby.se/

http://www.boombaby.se

 
Ingen bild

Sara W

8 maj 2009 13:26

Gud va kul, gick in på sidan boombaby och där fanna din blogg. Gud va roligt för dig:) kramiz

 
Ingen bild

AnnaT

8 maj 2009 14:23

Grattis! så kul att du kom med på listan med Sveriges bästa grav. bloggar helt fantastiskt! du är ju duktig på att skriva och uttrycka dig!
Skönt att höra du mår bra.
Ha en riktigt bra Fredagkväll o ät något mumsigt, kanske en plankstek vetja!
Kramar Anna

 
Ingen bild

Jeanette

8 maj 2009 14:51

Grattis ha vad kul Jo du är jätte duktig på att skriva Mysigt fota Kram ha en bra helg Puss

 
Ingen bild

Ulrika

8 maj 2009 20:04

Vero Moda OK! Finns det fler klädaffärer som säljer mammakläder? Jag har inte hittat många... Typ H&M...

 
Ingen bild

sandra

15 maj 2009 19:07

Vilken fin bild, jätte fin!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards