Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Nålar i ryggen belönas med glass!

Av Jenny - 8 maj 2009 21:15

Jag kom fram till Söderkliniken i god tid. I väntrummet stod det mönstrade och svarta fåtöljer på rad mot en blekgul vägg. Satt och väntade i 20 minuter, hon var lite försenad. Tacksamt gick jag med in på hennes rum när det äntligen blev min tur. Hon tittade och kände på ryggen och såg, precis som Magnus sagt, att jag var svullen kring svanskotan. Fick lägga mig ner på sidan på en massagebänk. Hon skulle göra akupunktur för att få igång blodcirkulationen och få ner svullnaden. Hon sa att min smärta definitivt är gravidrelaterad och att det med behandling kommer gå bort eller åtminstone bli mycket bättre. Coolt, det var jag inte beredd på. Låg där lite kaxig över att det där med akupunktur kan jag ju nu.

- Nu sätter jag in första nålen, är det ok, frågade hon.

- No problemas, sa jag.

- AAAAAAAAAJJJJJJJJJJ!!!!! vrålade jag i nästa sekund.

Ursäkta språket, men det gjorde så satans inihelvete ont. Jag förstod ingenting.

- Jag försår att det kan göra ont, sa sjukgymnasten. Har du fått akupunktur någongång tidigare.

- Ja, jag gick många gånger i samband med min senaste IVF. Men det gjorde inte ont jämfört med det här.

- Nä, men då fick du behandling mot infertilitet. Nu sätter jag nålar där du redan har en smärta, därför gör det ont.

- Aha....det tänkte jag inte på, så klart det är så.

Sammanlagt blev det cirka 8-10 nålar, när nålarna väl var på plats var det lugnt igen. Hon satte även en värmelampa bakom mig som gjorde min rygg varm och avslappnad. Sen fick jag ligga där i 30 minuter och läsa min bok. Blev lite sömnig som vanligt.


Vi ska ses en gång i veckan med personlig träning och akupunktur. Så i helgen ska jag köpa en pilatesboll då mycket av träningen kommer ske på en sådan. Jag får inte ligga på rygg på golvet from nu, sa hon.


Glad i hågen gick jag därifrån och slank in i närmaste affär och köpte en Magnum mandel, jag drelgade flera liter innan jag ens betalat. Sen gick jag långa vägen från Södermalm till Drottninggatan och dagens mamma-klädes-shopping. Härlig promenad med många avstickare in i flera mysiga butiker. Shoppa med ögonen kostar ju inget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards