Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Dagens mamma-klädes-inköp

Av Jenny - 8 maj 2009 21:39

Framme på Drottninggatan gick jag förbi min gamla favoritbutik Boutique Surprise. Där handlade jag alltid mina snorkorta klänningar när jag var 20 år. Nu såg jag att det hängde fina klänningar på en ställning utanför som kostade 100 kr. Gick fram och insåg snabbt att det här funkar perfekt när jag är gravid. Det kom fram en kvinna och kände på den jag höll i och sa att den var ju så snygg. Fanns i tre färger, vit, grå och blå. Den blå var finast och det var den jag höll i när kvinnan kom fram, fanns bara en kvar. Provade den och köpte den. Sen vidare till Vero Moda. Alla jeans de hade var i fel storlek, kommer in nya nästa vecka. Så jag köpte ett par andra istället plus några supersnygga överdelar.


Klännig Boutique Surprise, 100 kr.


Blå tunika i ekologisk bomull, med tillhörande band att knyta runt,

Vero Moda, 300 kr.


Underbart linne, Vero Moda, 160 kr.


Linnebyxor som är låga så de sitter under magen. Kan variera benlängden, Vero Moda, 300 kr.


Vit ljuv klännig som är så vacker på, Vero Moda, 260 kr.


Är supernöjd med mina klädinköp. För det bästa av allt är att ALLA kläder går att ha även när jag inte är gravid. Köpte även ett par smala bälten att ha till. Fick även en fin sjal på köpet på Vero Moda som går i vitt och orange, perfekt till min klänning som har orange brodyr längst ner. Mannekängade för Magnus hemma medan han gjorde korv med bröd i köket. Han tyckte mina nya kläder var jättefina och påpekade också att de faktiskt går att ha både som gravid och icke gravid.


Sen smällde vi i oss tre korv med bröd var. Gjorde en smarrig creme fraiche-röra till som vi hade på. Och nu sitter vi och jäser i soffan. Magnus kollar på hockey och utstöter konstiga ljud emellanåt....så som killar brukar göra när de ser på sport. Tack och lov är han inte ett dugg intresserad av sport så länge det inte är VM eller OS. Det var jag noga med att påpeka i kontaktannonsen, haha.

 
 
Annelie

Annelie

8 maj 2009 22:53

Först och främst GRATTIS till att du hamnat på listan över Sveriges bästa gravidbloggar!
Klart din är bland de bästa! :D *tummen upp*

Sen... Vilka fina kläder du hittat och köpt! Skulle själv kunna tänka mig både den översta och understa klänningen. Tunikan var verkligen inte helt fel den heller! ... Och linnet... och byxorna.. Ja, allt!
Den nedersta såg verkligen sommarskön ut! ..hmmm.. Vero Moda skrev du... Kanske ska till stan i helgen.. :P

Ha det gott!
Kram! :)

http://eilenna.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

8 maj 2009 22:59

Åhh vilka fina kläder! Helst brallorna. Hehe. =) Den där sista klänningen såg supermysig ut! Hur lång är den på benen? Kanske jag ska skicka in syrran å handla.. =)

http://semlesara.wordpress.com

 
Jeanette

Jeanette

9 maj 2009 09:56

Hejsan Familjen !! Men vilka fina kläder du köpt Ja hoppas man får se dig i dem .Ja jag vet skulle börja med akupunktur för fibron men jesses amanda De gick bara inte fy kommer ihåg idag Alltså smärtan men de är ju fibron Ja annars gjort de innan Då har de vart ok Ja ha de bra Idag ska pappa och jag till lägh o kolla Först frissan elva Klippa blondera Vill ej vara pudel längre Tycker jag har hundar så de räcker Hi hi Kram B moster

http://diincornelia-kooikerhondje.bloggagratis.se

 
Mamma

Mamma

9 maj 2009 10:27

Vilka fina kläder, va kul att Vero Moda har ekologiska kläder. Det gillar ju jag som du vet;o)

Ha en bra helg
Puss & kram

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britt-Inger

9 maj 2009 10:28

Helsnygga kläder du köpt och sköna färger. De e jättesnyggt med byxor som framhäver magen.
När min mamma var gravid med mej skulle det va långa tunikor som döljde graviditetsmagen - men de va längesen det./kramar från Britt-Inger

 
Ingen bild

Jeanette

9 maj 2009 13:52

Nu är jag inbte pudel längre nu är jag lys mask hi hi kram

 
Sara

Sara

9 maj 2009 19:43

Så roligt att din blogg har hamnat bland de bästa gravidbloggarna, grattis till det!
Jo sprayet är verkligen inte roligt, men vad gör man inte för att det ska lyckas :-)

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
Jenny

Jenny

9 maj 2009 19:50

Hej.
Ja, om en vecka drar det igång och det ska bli så spännande !!
Vilka fina plagg du har köpt, den första tunikan var jätte snygg och billig.
Ha en fin kväll / Kram

http://www.invitrofertilisation.blogg.se

 
Ingen bild

Anna T

10 maj 2009 12:58

Jättefina kläder!
Humörsvängningarna kommer jag ihåg, och hur känslig man är.
En gång när C. hade ihjäl en humla som inte hittade ut blev jag helt knäckt. Ja man var ju inte riktigt klok ibland.
Ha en ljuvlig Söndag och köp en god bakelse!
Kramar A

 
Ingen bild

Hannah

27 april 2013 09:21

Hej! :) du vet inte ifall Boutique Surprise har online shopping?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards