Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Seeeg i kolan

Av Jenny - 12 maj 2009 18:01

Har sovit mig igenom två avsnitt på raken av That 70´s Show, en av mina favvoserier. Har haft en knölig huvudvärk i två dagar nu och börjar bli rejält less på eländet. Beror det på graviditetshormoner undrar jag???


Magnus ringde från jobbet idag och ville ha hjälp med en grej från vår dator. Jag höll precis på att hälla av pastan för att äta lunch. Blev tokirriterad det inte gick så snabbt att hjälpa honom med ärendet. Det i samband med huvudvärk var droppen. Jag gormade och snäste åt min kära man. Och mitt i alltihopa:

- Jävla skit, nu ska idioterna spränga igen (de korta signalerna ljöd utanför). Slängde ner luren och höll för öronen. KABOOOM!!!

Tog upp luren och hörde Magnus säga:

- Shit, haha, jag hörde ända hit.

- So what, tjurade jag vidare.

Men Magnus satt bara i luren och sa:

- Tack älskling för att du hjälper mig.

Ja, vad skulle han göra. Han är på jobbet, det är kollegor i bakgrunden. Hoppas de inte hörde den griniga kärringen som gormade i andra änden av luren.

Tillslut lyckades jag hjälpa honom med ärendet och jag fräste:

- Nu måste jag gå o äta, min mat kallnar!

- Puss älskling

- Klick

Jag tar bara Panodil i yttersta nödfall oavsett om jag är gravid eller ej. Nu var det yttersta nödfall. Åt min mat och kollade på två avsnitt av Ugly Betty, sen kom John Blund och knackade på. Nu mår jag bättre, min huvudvärk är nästan borta och nu precis kom Magnus in genom dörren.

Jag gick från datorn mitt i skrivandet och tittade på honom med mina hundögon under lugg. Han bara log. Äh, tänk inte på det där sa han och kramade mig.

Jag har världens bästa man!!!


 
 
Ingen bild

jarven

12 maj 2009 19:14

...och där kom ännu ett exempel på varför jag fortfarande tror på kärleken och att det finns en som är perfekt för just dig..
Kramar till er tre!

 
Ellen

Ellen

13 maj 2009 12:31

Ja har oxå huvudvärk av o till...sist höll det i sig 4-5 dagar..jättejobbigt...

Men ja frågade min barnmorska o hon sa att man kunde äta Alvedon varje dag max 8tab/per dygn om det var det ja behövde...

O det kändes ju trots allt bra att höra för ett tag så var ja ju orolig att min bebis skulle bli Alvedon beroende när han/hon föds..men så vart nu inte fallet...

Var t.om o kollade blodtrycket ifall det hade ändrats men det var lika bra som första gången men ja har ändå börjat äta järntabletter o ja måste säga att ja har inte alls lika mycket huvudvärk nu....

Peppar, peppar ta i trä...men ja hade så här när ja gick med Alice oxå fast då var det ännu värre...riktig kraftig migrän o spying....

Hoppas att det blir bättre framöver...

Är nyfiken på hur våra ultraljud kommer att gå på måndag..tänk om vi väntar tvillingar????

Kram o ha en bra dag

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards