Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Mysig dag med vänner och busunge

Av Jenny - 13 maj 2009 15:19

Nu har mina besökare åkt hem. De kom vid 10:30 och det var så roligt att se deras nunor igen. Jag hade förberett maten en del. Bjöd på ugnsbakad lax med ugnsrostade potatisar, morötter och rödbetor. Till det var det förvälld broccoli och en creme fraichesås med dill och en kesosås med pepparrot, båda kalla. Mias son Anton gillade verkligen rödbetorna och pep när de tog slut på tallriken (läs matlådan) och ville ha fler. Då han har en förkärlek att kasta saker ner från bordet frågade Mia om jag inte har något i plast han kan äta ur. Så det blev en matlåda - perfekt. Till efterrätt gjorde jag mangoglass med hallon till.


Sen var det full fart, vi pratade så gott det gick medan vi turades om att springa efter Anton som gärna ville undersöka all inredning i lägenheten. Han gillade mina smurfar som jag och min kusin Jimmy lekte mycket med när vi var små. De ville Anton kasta, gärna i glasen som det var vatten i.


Mia och Tessan lärde jag känna när jag bodde i Rimbo för några år sen. Flyttade dit sommaren 2001 och lärde känna dem senare samma år (tror jag det var). Toppenbrudar som jag saknar ofta, alltid så roligt när vi ses. Bodde i en etta där och Tessan bodde praktiskt taget hos mig en period, sen tog hon över lägenheten när jag träffade min prins och flyttade till storstan.


 

Från vänster: Mia, Anton, Tessan i kökssoffan.


Anton var mycket förtjust i rödbetorna som var fint upplagda i en delikat matlåda från Tupperware.


Anton och Tessan försöker komma överens om vems efterrätt som är vems. Anton ville gärna äta ur båda.


Den här fina boken fick jag i present. Det lustiga är att jag har blivit rekomenderad den som den bästa gravidboken och tänkte beställa nästa vecka. Också kommer den som ett brev på posten idag som present. TOPPEN!


Tack för en mycket trevlig dag!!!

 
 
Ingen bild

Jenny

13 maj 2009 19:26

Har sparat din mailadress nu. Och får jag tillbaka suget och skaffar en lösenordsskyddad blogg så får du självklart veta det =)
Kram

 
Ingen bild

Jenny

13 maj 2009 21:17

Har mailat dig nu, mycket viktigt =)
Kram

 
Mia

Mia

14 maj 2009 13:35

Det var jättekul att ses igår, tack för den goda maten.
Igår när jag bytte Antons blöja fick jag en chock, Anton hade kissat blod!! Fast en sekund senare insåg jag att det var ju för alla rödbetor =)

Kram

http://miamcarlsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards