Alla inlägg den 2 november 2008

Av Jenny - 2 november 2008 17:07

Det är nu tredje dagen som jag faktiskt känner att jag mår bättre. Men en gång om dagen är det mellan en och två timmar ungefär som jag känner av magkatarren, men det är ju bättre än flera timmar så jag får se det som positivt. Vill verkligen jobba imorgon och hoppas att jag ska känna mig stark nog att göra det.


Igår var vi i alla fall iväg på Alprausch utförsäljning i Åkersberga och fyndade, som vi alltid gör två gånger per år. Kände att jag måste komma iväg och göra annat än bara ligga hemma. Har märk att bara jag står upp och sträcker på kroppen så känns det bättre än att ligga hopkurad, men det är ju ganska logiskt eftersom organen i kroppen trycks ihop om man ligger i fosterställning. Jag masserar magen flera gånger om dagen, länge länge, det hjälper och lugnar och sist men inte minst dricker jag aniste som verkligen hjälper!!


Har även infört en ny rutin som jag ska hålla stenhårt på. Qigong och meditation varje morgon och ibland även på kvällen. På morgonen får jag energi av det, och på kvällen varvar jag ner av det så det blir lättare att komma till kvällsro.


Igår kväll var vi hos Fia och Erke på kalas, vi var 11 stycken från gänget där. Fia hade lagat massa gott, jag gick runt och plockade på det som var mildast för magen och njöt som bara den av det goda efter min vecka av ganska ensidig kost. Hade med mig mitt lilla husapotek i form av medicin, dofilus och anis som komplement.


Vi var kvar till nästan 02:00, Sara och Alex följde med oss hem och sov över för att de skulle slippa åka så långt för att komma hem på natten. I morse vaknade jag 10, gick upp och gjorde Qigong och mediterade, sen började jag damma och städa undan lite medan jag väntade på att de andra skulle vakna:-) Vi åt en rejäl frukost, sen satt Alex och Magnus och jobbade en timme medan Sara och jag satt och fantiserade om att helt sadla om och starta eget i framtiden, vem vet, inget är omöjligt.


När de åkt hem drog Magnus och jag till gymmet, jag har inte tränat på ca två veckor så gissa om det var skönt att komma igång. Jag blev helt slut efteråt, kändes jäkligt bra. Orkade inte så mycket som jag brukar, men det är bara till att lyssna på kroppen och köra efter det.


Nu känner jag lite i magkatarren igen:-( Sitter och dricker aniste och masserar magen. Hoppas det går över snart, det går i all fall åt rätt håll!

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards