Alla inlägg den 13 november 2008

Av Jenny - 13 november 2008 19:17

Har varit på akupunktur idag, det var jätteskönt. Det är som att meditera att ligga där och slumra till den kinesiksa musiken som spelas lågt i högtalarna. När Dr Ma satte nålarna idag frågade hon om jag gått ner i vikt. Jag låg på rygg och lyfte på huvudet för att titta ner på min mage, min höftben syns när jag ligger på rygg men det har de alltid gjort. Minns att jag hade komplex för det när jag var tonåring. Jag svarade att jag inte vet, för det är inget jag tänkt på. När jag kom hem frågade jag Magnus om han tyckte jag gått ner i vikt. Han har inte märkt nåt sa han. Men vi ses ju varje dag och då ser man inte förändringar lika lätt. Men jag tror att jag kan ha förlorat lite vikt pga av att jag faktiskt inte ätit massa skräp på ca tre veckor pga min mage. Så det är nog det det beror på. Jag har ju alltid varit smal. Men om det är något jag är bra på så är det ju att äta:-) Förutom senaste tiden. Jag vill verkligen inte bli smalare, det är därför jag styrketränar för att bygga upp min muskelmassa.

Nåväl, det är nog ingen katastrof. Har precis ätit en stor portion mannagrynsgröt, det är så vansinnigt gott, som att äta bomull.


På måndag ska min IVF-läkare ringa, jag vill fråga honom inför nästa behandling som kommer börja inom en vecka ifall min magkatarr kan påverka eller påverkas av behandlingen och det faktum att jag äter mina gastabletter.


Föresten har jag även jagat vår kontaktperson i över en vecka på Familjerätten för att boka ny tid. Igår ringde hon äntligen kl 19 på kvällen när hon satt och jobbade över. Nu har vi en ny tid inbokad 1 december, känns bra. Vi måste ju som sagt hålla alla dörrar öppna.


Av Jenny - 13 november 2008 15:06

Sitter på kontoret och dricker aniste och njuter av lugnet så jag kan jobba. Var nere på Konsum på Sveavägen på lunchen för att köpa Proviva Svartvinbärs dryck som min kollega med magproblem rekomenderat. Jag har aldrig gillat Proviva förut men den här är ganska god faktiskt.

På Konsum har de börjat med självutcheckning precis som på Ikea. Det är en röst som säger Välommen, berättar hur du ska registrera dina varor, hur många kassar du vill ha mm. När jag står där och betalar så hör jag att rösten är precis samma som på Ikea. Hm, vem är det som pratar egentligen, som har suttit och spelat in allt.

Tänk alla belopp: 20 kr, 20,50 kr, 21 kr, 21,50 kr.............987 kr, 987,50 kr.....osv. HAHAHAHA. Jag ser framför mig hur det sitter en kvinna bakom väggen och har fullt upp med tanke på att det finns flera kassor. Och som dessutom jobbar på alla Ikea-varuhus, damn vilken ambitiös människa. Hon kanske är kollega med den där stackars killen som styr trafikljusen, finns en liten film om hans dag på jobbet nedan:-)

Av Jenny - 13 november 2008 10:18

Känner ett stort behov av att få skratta och därför är det nu dags för lite Kvarteret Skatan igen:-)

Av Jenny - 13 november 2008 09:51

Är så jäkla trött på att skriva om min mage hela tiden. Igår kväll drack jag en proteindrink som jag brukar göra då det mättar när jag inte vill äta för sent på kvällen innan jag ska sova. Hade i bakhuvudet att jag drack det häromdagen på jobbet och fick ont i magen senare. Men jag drack ändå och vad händer, jo skitont i magen till långt in på natten. Fan. Men nu vet jag då det hänt mer än en gång att jag ska undvika det ett tag framöver oavsett om jag tränar eller ej. Det kan ju även vara att den är kall som gör att jag får ont. Ska ju helst äta och dricka varmt, vilket jag för det mesta gör. Nåväl, nu får jag bli hårdare med vad jag stoppar i mig, typiskt när vi ska åka bort i helgen. Men där kommer det vara högklassig mat som förhoppningsvis är varm:-)


Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards