Alla inlägg den 24 november 2008

Av Jenny - 24 november 2008 19:55

Oj, oj, oj vad skönt det är att vara inomhus. I princip hela förmiddagen har jag sprungit omkring ute på stan. Jobbar på Wallingatan och gick först ner mot tågstationen till en grafisk studio för att lämna in ett usb-minne för utskrift. Sen bar det av mot Åhlens för att kolla korgar till jobbet....men hittade inga bra. Sen hela Drottninggatan tillbaka norrut och ner på Sveavägen för att inhandla lite åt mig själv på Konsum och Apoteket. Därefter tillbaka till kontoret. Låter ju inte så jobbigt.....om det är fint väder. Det snöade ta mig fan vågrätt, piskade in i ansiktet och ville gärna tränga in under kragen trots att den var uppdragen till näsan. Det kom kastvindar med moln av snö. Ibland var jag tvungen att stanna och vända ryggen åt vinden för att hämta andan. Alla, inklusive jag, gick nästan dubbelvikta för att skydda sig. Emellanåt fick man titta upp för att inte krocka med någon mötande.


Sen på eftermiddagen var det dags igen. Ner till studion och hämta mina utskrifter, sen till Ramverkstaden på Barnhusgatan för inramning. Och när arbetsdagen var slut knallade jag bort till Tulegatan för akupunktur, en promenad på ca 20 minuter. Haha, jag såg ut som ett snömonster när jag kom fram. Dr Ma hade lagt tidningar innanför dörren för att skydda golvet mot alla blöta skor. Det var underbart att få lägga sig i ett varmt rum och få lite nålar i sig och njuta av den kinesiska musiken.


Ja, sen var det dags att ge sig ut igen för att åka hem. Gick till Rådmansgatans tunnelbanestation och jag hann precis komma ner på perrongen när "min linje" kom. Klev på och satte mig tacksamt på ett ledigt säte och tog upp min bok. Frid och fröjd nu kanske......nänä......tro inte det. Helt plötsligt från ingenstans sprider sig en enorm stank. Jag är osäker på hur surströmming luktar, men kan definiera det som fiskmat....gånger 10.000.....och lite ruttet på det. Folk satt och höll för näsorna eller grävde ner halva ansiktet i sina halsdukar. Det luktade faaaan rent ut sagt. Men av någon anledning klarade jag av att fortsätta läsa min bok utan att hålla för näsan, vi var ett fåtal i vagnen som inte verkade bry sig så mycket. Men 95 % höll nog på att dö. Tjejen mitt emot mig såg ut som om hon skulle få upp eftermiddagsfikat, stackarn. Har ingen aning om vad det var som luktade. Vi satt och tittade misstänksamt på varandra och började prata och kolla runt om det stod någon övergiven väska och stank någonstans, men inget spår av något över huvud taget. Ett par killar påstod att det stank redan när de klev på i Globen.....hm.....stinkande terrorister kanske...hehe. Nåväl, jag kom hem och det första jag gjorde var att be Magnus komma och lukta på mig. Men tack och lov kände han ingenting.


Så nu ser jag fram emot en luktfri kväll med Prison Break och min man.....(förutsatt att ingen av oss fjärtar så klart, haha)

Av Jenny - 24 november 2008 09:12

Måste bara visa ett par bilder på dessa söta katter. Saras mammas kattunge är 50% Abessinier och 50% Birma, men han ser mest ut som Abessinier. Jag tyckte han var så bedårande så jag måste visa hur han ungefär ser ut:-)

Av Jenny - 24 november 2008 09:00

I morse såg det ut som om jag skulle iväg på en expedition till Antarktis, var påbyltad från topp till tå. Fick även fälla upp mitt paraply då snön verkligen piskade en i ansiktet. Men nu är jag på jobbet torr och varm:-)


Igår var åkte vi till Alex och Sara på eftermiddagen. Hade huvudvärk hela dagen så Magnus gav mig massage och sen tog jag två panodil och la mig på soffan. Det ville ändå inte gå över riktigt, men jag kände mig hyfsat pigg så jag kunde följa med. Sara och jag satt och pratade och busade med hennes mammas kattunge som de satt barnvakt åt:-) Jag var ganska trött pga huvudvärken så jag slockande i soffan, det blev en välbehövd powernap för en stund därefter försvann huvudvärken. Vi åt god lasagne och sen mjuk pepparkaka till efterrätt, snön yrde på utomhus och det kändes inte så lockande att veta att vi senare skulle sätta oss i bilen och åka hem. Till maten kom Saras mamma för att hämta kattungen, med sig hade hon sin Rottweilervalp som är såååå söööt. Då var jag tvungen att gosa lite med honom också.


Nu ska jag försöka jobba lite, måste tyvärr ut i snöyran och göra lite jobbärenden sen när affärerna öppnar......burr.

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards