Alla inlägg den 18 november 2008

Av Jenny - 18 november 2008 17:33

Nu är vi hemma, har ätit och tvättat håret. Det är riktigt ruskväder ute så det är skönt att få vara inne. På lunchen idag gick jag till posten med 85 kundbrev i tre stora kassar som jag höll hårt mot bröstet i ena handen och paraplyet i andra. Regnet gjorde allt för att piska in undet paraplyet, fick gå med huvudet framböjt och kika upp mellan varven för att inte krocka med någon mötande.


Läkaren kollade med ultraljud och bekräftade att jag haft en riktig mens, men ovanligt kort. Som du skrev Pia, så har den nog fått fnatt efter förra IVF-en trots allt. Men som sagt, allt är ju så "normalt".


Vi kom fram till ett gemensamt beslut att skjuta upp nästa IVF till januari. Detta av flera orsaker: Jag mår inte så bra, varken fysiskt eller psykiskt. Imorgon ska jag ringa och boka tid med en kurator på Huddinge sjukhus, mår nog sämre än jag förstått. Både Magnus och jag känner att vi behöver en paus från det här. Läkaren tyckte inte det var ett dugg konstigt att vi inte mår bra, detta sliter mer på psyket än vad man tror. Han träffar massor av par varje dag som känner samma sak. Vi orkar inte tänka på det här just nu, måste hitta tillbaka till balansen och harmonin, njuta av våra liv som de är. Ta till vara på allt som är positivt! Det är självklart lättare sagt än gjort, men vi måste i alla fall försöka och det är INTE omöjligt. Det räcker faktiskt med att bestämma sig. Behöver bara lite hjälp på vägen, därav vill jag träffa en kurator. Läkaren sa att vi ska ägna oss åt varandra, gärna åka bort tillsammans. Vi berättde att vi var iväg i helgen på en Herrgård och det tyckte han var toppen. För när vi var där fanns inget annat än det vi upplevde just då.


Känner att gråten är nära, men det är nog mina hormoner

Känner mig trött men lite lättare i sinnet

Känner att jag vill fokusera på att må bra

Känner att jag vill gå och pussa på min man

IVF
Av Jenny - 18 november 2008 12:35

Jag var trött igår, la mig redan kl. 21. Sen vaknade jag vid 4 imorse, har gjort det två dagar i rad nu. Hade lite migränkänningar igår, förmodligen pga mensen och då blir jag trött.


De ringde från kliniken idag och undrade om vi kan komma 14:20 istället, så jag får åka från jobbet om ca en halvtimme. Ringde Dr Ma och bokade av min akupunktur idag, då jag inte vet om jag hinner hem i tid.


Har fått en del gjort på jobbet i alla fall, får se om jag åker hit igen eferåt eller om jag åker hem.


Ska bli skönt att få träffa läkaren och prata om allt som tynger oss nu.



IVF

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards