Alla inlägg den 11 november 2008

Av Jenny - 11 november 2008 19:35

Det blev ingen träning idag, har faktiskt inte lust. Man ska ju inte göra något man inte känner för. Kom hem och åt mannagrynsgröt, åh så gott det är, som bomull för magen. Har ofta så mycket inbokat efter jobbet så idag kände jag att jag bara vill vara hemma. Sitta i mina myskläder och slappa. Missade Prison break igår då jag gick och la mig tidigt så jag ska se på det nu.


Av Jenny - 11 november 2008 16:27

Det är frågan...:-) Jag ska nog träna idag, för nu är magen bättre. Snacka om att den lever sitt eget liv, har som sagt ont något varje dag men däremellan mår jag prima. Men bättre det än tvärtom, om jag nu ska tänka positivt:-) Måste tänka på vad jag stoppar i mig fortfarande, men det är ok, jag har vant mig. Tack och lov kunde jag äta den goda maten i helgen hos Anne-Lie och Göran:-) Fantiserar fortfarande om den där goda soppan!


Har tänkt mycket på min vän Sandra idag som varit på en andra arbetsintervju för ett jobb hon väldigt gärna vill ha! Hoppas de väljer dig, för du är så jäkla bra!! Puss på dig gumman.


Imorgon är det tjejträff igen, jag får ta med mig mitt lilla husapotek i form av dofilus och banan medan de andra äter god fika:-( Det ska bli skönt att träffas igen, så här mellan två behandlingar har jag inte tänkt så mycket på IVF. Har varit en skön paus på något sätt, men nu startar det snart igen och då kommer nerverna utsättas för påfrestning igen. Men till dess ska jag fokusera på att må så bra jag kan och ser fram emot mitt och Magnus avbrott från vardagen i helgen när vi åker till Herrgården.

Av Jenny - 11 november 2008 14:27

För ca en timme sen fick jag ont i magen igen, det börjar gå över nu. Det är så jäkla jobbigt, för jag får det en gång om dagen. Före och efter det mår jag toppen! Men jag får det sällan på helgerna. Jag tror att en bidragande orsak är att jag har bh och jeans på mig, måste knäppa upp och låta allt hänga löst;-) Det är så skönt att göra det, hemma går jag i mjuka tränignskläder utan något som sitter åt någonstans.


Jag förstår att jag måste se över min livssituation, det är det jag håller på med nu. Märker att jag skriver mycket om hälsa och sund livsstil på min blogg för det ÄR ju så jag vill leva. Och det är bara jag som kan se till att det blir så. Har ju kommit en bit på väg i alla fall. Måste tänka på min andning, den sker oftast på ytan istället för att dra ner luft ända till tårna.


Läste ett intressatn citat i tidningen Hälsa igår när jag väntade på min tur hos Dr Ma.

"Vad betyder egentligen ett fint visitkort i jämförelse med familj, vänner och kreativt skapande"


Det tål att tänkas på...

Av Jenny - 11 november 2008 08:43

Tack alla för era uppmuntrande ord angående mina planer på att sadla om i mitt liv!


Igår var jag på akupunktur för första gången på ca två veckor, jösses vad den gjorde susen. Var först lite nervös då jag fortfarande kan få ont om jag ligger på magen. Men Dr Ma ör så söt och tog fram en kudde som jag kunde lägga under magen när nålarna skulle in i ryggen. Det var väldigt bekvämt att ligga på magen då. Ta mig tusan, jag blev så påverkad av behandlingen igår att jag till och med slumrade till!!!


Sen var jag lagom flummig på hemvägen och väl hemma satt jag som i komatillstånd i soffan, la mig vid 21-tiden, läste en stund och sen var det god natt för min del.


Men redan från att jag vaknade kände jag mig irriterad och undrade vad i hela friden det var med mig. Vid frukostbordet satt jag mest surmulet och glodde ner i min tallrik med fil och åt. Magnus märkte det och reste sig, gick runt bordet och ställde sig bakom mig och började massera min rygg och mina axlar och armar. Jag stannade upp med skeden i handen och satt alldeles stilla för att inte bryta förtrollningen. Magnus sa att vi måste hjälpa varandra. Om en av oss märker att den andra är stressad får den ena med lugna metoder hjälpa den andra att slappna av. Jag kände mig mycket bättre och kände att det nog är min pms som spökar. Den är tyvärr svår att styra bort, men man kan mildra det i alla fall.


Tack min älskade Magnus för att du är världens bästa man!!!

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards