Alla inlägg den 19 november 2008

Av Jenny - 19 november 2008 18:23

På väg hem idag knarrade det under fötterna, det ligger ett tunt lager snö på marken. Det är faktiskt lite mysigt, både för att julen närmar sig och för att det blir lite ljusare. Vi tog en liten omväg hem från tunnelbanan, jag och Magnus, gick och pratade arm i arm om allt möjligt. Vi tänkte först träna men ingen av oss hade lust idag, så vi kompenserade men en liten extra promenad istället. Mörkret som lägger sig redan vid 16-tiden gör att det känns som sena kvällen och att det snart är dags att sova. Har märkt de senaste två åren att jag påverkas av mörkret, blir lite nedstämd, har aldrig känt så förr om åren. Men jag tycker samtidigt att det är mysigt med alla ljus som snart kommer lysa i alla fönster. Nästa vecka får jag äntligen plocka upp ljusstakarna från källaren.


Det har gått bra på jobbet idag, har fått mycket gjort. Just nu har jag många olika trådar som jag håller i, då jag är lite av en koordinator på jobbet. Så jag måste noga se till att inte missa något. Bland annat planerar jag inför vårt julmöte och julbord vi ska ha i december med respektive, det är roligt att fixa kring det. Men det gäller att fokusera då mina tankar ibland vandrar iväg åt andra håll.


Magnus står i köket och gör scrambled eggs och steker ihop det med bacon och champinjoner. Magen knorrar av hunger så det ska bli gott att få äta lite.

Av Jenny - 19 november 2008 14:19

Vad skulle jag göra utan er alla som är så underbara mot oss. Känns så skönt att läsa det ni skriver, veta att ni finns trots att jag inte är världens mest sociala person just nu. Det fick min goa vän Sandra känna av när vi pratade för en timme sen. Men det som är så skönt är att om man känner varandra väl så är det OK att inte vara på topp när man pratar med varandra. Det om något är väl tecken på riktig vänskap.


Dagen idag är ok, jag har massor att göra på jobbet vilket känns skönt, får fokusera på annat. Det kommer bli bättre, jag vet det. Har inte hunnit ringa Huddinge idag tyvärr, får göra det imorgon eller på fredag när det är lite lugnare. Har precis fått en levarans från IKEA på inredning till vår förvaring av papper och till skrivare mm. Imorgon kommer det hit några som ska montera och såga och banka och ha sig.


Stor Kram till er Alla!

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards